Арт-терапія з дітьми та дорослими. Техніка "Зім'ятий папір". Робота зі страхами.
Хочу показати вам, як можна залучати до творчості не лише дітей, а й дорослих.
Дана практика дозволяє відреагувати складні емоції або просто отримати насолоду від творчості.
Вам знадобиться:
❤️ папір
🧡 акварельні фарби
💛 пензлик
💙 дитина 😄 (але можна залучити свого внутрішню дитину)
Спосіб 1. Відреагування почуттів.
Якщо дитина відчуває якісь не надто приємні емоції: злість, страх, образу і т.д. Можна запропонувати йому взяти аркуш паперу і простим олівцем намалювати пляму, що символізує вибрану емоцію.
Наприклад, дитина чогось боїться. Запропонуйте йому пограти в таку гру з папером та фарбами. Дайте лист і попросіть намалювати пляму, яка означатиме його страх.
Таким чином, дитина вже трохи відокремиться від свого страху і зможе глянути на неї як зверху. Страх тепер не володіє ним повністю, і він може щось зробити з ним.
Ви також можете робити цю практику разом з дитиною. Підтримуючи її в такий спосіб.
Наступний крок – сумнівайте свій лист.Спробуйте отримати від цього процесу максимум
задоволення разом із дитиною. Можна висловити свої емоції: "Гидкий страх, тепер я тисну тебе, а не ти мене!" Або те, що прийде вам на думку. Якщо дитина почне веселитися, змінюючи папір і караючи страх - це хороша ознака.
Тепер акуратно розгортаєте зім'ятий папір, берете акварель і розфарбовуєте його яскравими кольорами. Ну як? Страшний страх тепер веселий і більше нагадує радість.
Спосіб 2. Створення фону для нотаток чи колажів
Листок паперу можна розрізати на 2 або 4 половинки, щоб утворилися менші аркуші. Сумніть один шматочок у кульку. Використовуйте один колір, щоб зафарбувати всю зовнішню поверхню кулі.
Акуратно розгорніть папір і подивіться, як він виглядає. Трохи зачекайте, доки висохне фарба. Тоді знову скачайте кульку. Візьміть другий колір і знову зафарбуйте поверхню кульки. Розгорніть папір і дайте висохнути.
Можна зупинитись на двох кольорах або продовжувати. Зрештою, у вас утворюється оригінальна текстура, яку можна використовувати в колажах і для різної творчості. Головне, що сам процес дуже захоплює і дітей, і дорослих .
Рекомендації для батьків: у арт-терапії не може бути нічого неправильного. Якщо дитина відступила від інструкції і зробив щось по-своєму – похваліть її, але в жодному разі не критикуйте і не змушуйте чітко дотримуватися інструкції. Діти – творчі істоти, і вони, швидше за все, поміняють щось у ваших “ідеальних планах”. Прийміть це !
Немає коментарів:
Дописати коментар