понеділок, 2 травня 2022 р.

 Індивідуальне навчання

5 клас

Розвиток мовленння

Монологічне мовлення

Давай поміркуємо

 Як пов’язані мовлення й мова?

·       Чи можливе мовлення без мови? Чому?

·       Чи може розвиватися мова без мовлення? Чому?

·       Кого називають мовцем?

Мовлення буває усне і писемне. Коли ми слухаємо або говоримо, то вдаємося до усної форми мовлення, коли пишемо або читаємо – до писемної. 

Необхідно пояснити п’ятикласникам, що мовлення  iснує у формi дiалога  або  монолога.

Дiалог - розмова двох або кiлькох осiб. Монолог – висловлювання однiєї особи.

Дiалог здiйснюється  за  умови  безпосереднього контакту  осiб,  якi  спiлкуються,  кожен iз спiврозмовникiв то говорить, то слухає. Тому дiалогiчне  мовлення складається з чергування висловлювань обох (або кiлькох) спiврозмовникiв. Висловлювання учасників діалога називаються репліками. Дiалогiчне мовлення iснує в уснiй формi. В писемнiй формi дiалог використовується здебiльшого в художнiх творах.

Cлід пояснити учням, що репліку, яка започатковує спілкування, називають реплікою-стимулом, вона спонукає співрозмовника до відповіді або дії. Репліку, що звучить у відповідь, називають  реплікою-реакцією.

Потрібно пояснити, що, вступаючи у спілкування, співрозмовник має конкретну мету – щось повідомити, одержати інформацію, спонукати, переконати.

Досягненню мети спілкування сприяє встановлення між співрозмовниками взаєморозуміння  й приязного ставлення одне до одного. Саме для встановлення контакту використовуються формули мовного етикету (слова ввічливості).  

Джерело https://subject.com.ua/lesson/mova/5klas_1/3.html

Варто переглянути https://www.youtube.com/watch?v=07U5U03aBI4

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Рекомендації батькам по корекції тривожності дітей   У роботі з дітьми з тривожністю необхідно •    Постійно  підбадьорювати ,заохочувати ...