Індивідуальне навчання
5 клас
Розвиток мовленння
Монологічне мовлення
Давай поміркуємо
Як пов’язані мовлення й мова?
· Чи можливе мовлення без мови? Чому?
· Чи може розвиватися мова без мовлення? Чому?
· Кого називають мовцем?
Мовлення буває усне і писемне. Коли ми слухаємо або говоримо, то вдаємося до усної форми мовлення, коли пишемо або читаємо – до писемної.
Необхідно пояснити п’ятикласникам, що мовлення iснує у формi дiалога або монолога.
Дiалог - розмова двох або кiлькох осiб. Монолог – висловлювання однiєї особи.
Дiалог здiйснюється за умови безпосереднього контакту осiб, якi спiлкуються, кожен iз спiврозмовникiв то говорить, то слухає. Тому дiалогiчне мовлення складається з чергування висловлювань обох (або кiлькох) спiврозмовникiв. Висловлювання учасників діалога називаються репліками. Дiалогiчне мовлення iснує в уснiй формi. В писемнiй формi дiалог використовується здебiльшого в художнiх творах.
Cлід пояснити учням, що репліку, яка започатковує спілкування, називають реплікою-стимулом, вона спонукає співрозмовника до відповіді або дії. Репліку, що звучить у відповідь, називають реплікою-реакцією.
Потрібно пояснити, що, вступаючи у спілкування, співрозмовник має конкретну мету – щось повідомити, одержати інформацію, спонукати, переконати.
Досягненню мети спілкування сприяє встановлення між співрозмовниками взаєморозуміння й приязного ставлення одне до одного. Саме для встановлення контакту використовуються формули мовного етикету (слова ввічливості).
Джерело https://subject.com.ua/lesson/mova/5klas_1/3.html
Варто переглянути https://www.youtube.com/watch?v=07U5U03aBI4
Немає коментарів:
Дописати коментар