Індивідуальне навчання
4 клас
Основи здоров’я
02.04.2021 р.
Особиста безпека. Як поводитись з незнайомими людьми. Небезпечні знайомства
Хід уроку
І. Настрій на урок
Доброго ранку, сонце ранкове,
Доброго ранку, небо блакитне,
Доброго ранку, школа гарненька,
Доброго ранку, пташки і квіти.
Всі почули вже дзвінок –
Він покликав на урок.
-Як ми будемо працювати на уроці?
ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми проведемо урок обережності, дізнаємось про правила особистої
безпеки, навчимось орієнтуватись у складних ситуаціях. Ці знання необхідні,
щоб зберегти здоров'я, а можливо, і своє життя.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Розповідь учителя.
Людина не може сидіти лише в стінах свого дому. Щодня ти їздеш на вулицю, граєтшся у дворі.
Тебе оточують рідні і близькі, знайомі та незнайомі люди. Знайомих людей багато, ти знаєш, хто вони і як їх звуть. З ними тебе познайомили батьки, рідні.
Серед незнайомих людей дуже багато хороших і добрих. Проте трапляються й недобрі та злі. Вони задумують зло, тому й називаються зловмисниками.
Ті, хто чинить зло – злочинці. Їх важко відрізнити від звичайних людей. Тому їх необхідно остерігатися.
2. Складання повчальної казочки
Вчитель
- Тобі подобається казочки слухати?
- Сьогодні ми будемо не слухати казку, а складати зовсім нову, але повчальну казку. А називається вона «Пригоди хлопчика Неслухняйка». Я казочку почну складати, а ти будеш продовжувати. До нової казочки у мене є малюнки, в яких і ховається цікава казочка.
«В одному невеличкому містечу, на одній із довгих вулиць стоїть будинок. У ньому живе.........(пауза) Хочете дізнатись хто ж проживає у будинку? То ж слухай уважно, казка буде починатись...
— Жив-був собі хлопчик та такий був неслухняний, що стали на нього говорити Неслухняйко. Захотів одного разу він без відома батьків піти на вулицю погратися. Забувся Неслухняйко, що не можна йти гуляти на вулицю, не повідомивши батьків чи інших близьких йому людей про те, куди він пішов.
- Скажи, то що ж не правильного зробив хлопчик.
Не можна йти гуляти на вулицю, не повідомивши батьків чи інших близьких тобі людей про те, куди ти йдеш і з ким.
- Вийшовши на вулицю, хлопчик побачив, що у дворі не має нікого із друзів. Він вирішив помандрувати вулицями міста. Зайшовши за ріг, Неслухняйко помітив, що за ним слідом прямує той незнайомець.
- Які дії вчинить хлопчик? Якщо ти відчуваєш, що хтось переслідує тебе, намагайся скритись від нього, але не заходь у безлюдні місця.
Ніколи не погоджуйся йти з незнайомими людьми до чужого під’їзду, підвалу або інших безлюдних місць.
- Але хлопчику стало ціково, хто цей незнайомець. Він зупинився і чемно привітався із ним. На це незнайомець усміхнувся і запропонував йому цукерку.
- Що мав би зробити Неслуняйко?
Не приймай від незнайомці власощі, подарунки.
4-й учень
- Неслухняйко здивувався такому подарунку і дременув геть від незнайомця.
5-й учень
- Їхав він тротуаром біля дороги. На краю стояв дорожній помічник – світлофор, який ніби моргав своїми вогнями.
ІV. Руханка
«Червоний, жовтий, зелений».
« жовтий » - тиша;
« червоний» - плескати в долоні;
« зелений» - крокувати на місті.
(Психолог показує різні сигналики).
6- й учень
- І тут біля нього зупинився червоний автомобіль. З нього вийшов чоловік і запропонував підвезти хлопчика.
- Що мав зробити Неслухняйко: сісти з радістю у авто чи чемно відмовити?
Якщо біля тебе зупиняється авто і незнайома людина звертається з якимось проханням, головне не підходь надто близько до машини.
Якщо запитання тобі здаються сумнівними, то ввічливо скажи незнайомцю, що ти поспішаєш; ні в якому разі не сідай до машини, що б тобі не пропонували.
- Неслухняйкові стало так страшно. Найбільше він хотів дістатись додому, до рідних йому людей.
- На вулиці уже темніло. Хлопчик квапливо вертався додому. Йому було страшно і самотньо. Здавалось, що він загубився.
Якщо ти загубився у незнайомому місці звернись до міліціонера
Не грайся на вулиці допізна!
- Нарешті, Неслухняйко дістався до рідного будинку. У дворі він побачив маму й тата. Він зрадів побачивши їх.
Пам’ятай! Говорити ласкаві слова, обіймати, цілувати, дарувати подарунки й пригощати солодощами можуть тільки дуже близькі люди та рідні.
- Тобі сподобалась казочка?
- Як ти думаєш, чи все правильно робив наш головний герой казочки?
V. Закріплення нових знань.
- Нагадайте правила з «Не» в спілкуванні з незнайомцями.
- Не розмовляй з незнайомцями.
- Не погоджуйся на пропозиції незнайомців.
- Не погоджуйся гратися з незнайомцями.
- Не грайся на вулиці з настанням темряви.
За матеріалами "Всеосвіта"
https://www.youtube.com/watch?v=Ne0OMIFNGYA
Немає коментарів:
Дописати коментар