Усний твір-орис предмета в художньому стилі
Хід заняття
Предметом нашої уваги на сьогоднішньому уроці є осінній букет.
Звернемося до тлумачного словника.
Букет – пучок зірваних або зрізаних складених докупи квітів.
У « букет» зберемо вміння бачити, відчувати, уявляти, творити красу слів, якими ми будемо на уроці описувати предмет.
Ставимо перед собою певні завдання уроку:
розрізняти опис серед інших типів мовлення;
уміти виділяти частини із цілого;
створювати словесні образи шляхом творчого мислення, застосування певних прийомів;
розвивати навички зв'язного мовлення.
Робота з текстом-описом
Чарівний шипшиновий кущ
Восени шипшиновий кущ рясніє червоними, яскравими плодами. Ці плоди гніздяться на розлогих колючих гілках. Шипшина важко віддає свої чудесні плоди. Та всім відомо, що ці терпкі диво-ягоди корисні, цілющі, смачні.
Схилив важкі віти осінній шипшиновий кущ, і сняться йому ніжні рожеві квіти, які подарує йому весна.
Висновок. Даний текст належить до типу мовлення – опис. Ознаки предмета за кольором, формою, смаком, запахом, настроєм виражають прикметники.
Структура художнього опису
Загальне враження від предмета.
Опис частин, окремі ознаки.
Висновки.
Робота над створенням твору – опису предмета
Загальне враження від букета.
Скласти і записати 1 - 2 речення, які виражають загальне враження від осіннього букета.
Опис частин, окремих ознак букета.
Використання прийому «милування словом».
Представлена таблиця «Милування словом».
Добір лексичного матеріалу до слова-образу «верес» як елемента букета.
*квіт-ласкавчик (авторський неологізм П.Тичини)
Завдання
Використовуючи зібрану лексику, побудувати речення.
Варіанти речень
Серед осіннього різнобарв'я несміливо визирають синьоокі квіти вересу.
Тут засиніло вересу стебло,
Поглянеш – і на серці веселіше (Л.Костенко).
Добір лексичного матеріалу до слова-образу «хризантема».
Демонстрація картин К.Білокур.
https://www.youtube.com/watch?v=GSRwdhlnFrs
Які враження від переглянутих картин художниці?
К.Білокур серцем, душею вимальовує квіти.
Висновки
Отож ми з'ясували, що таке художній опис предмета, зібрали певний лексичний матеріал, розглянули структуру твору-опису предмета, спробували написати твір.
За матеріалами "На Урок"
Немає коментарів:
Дописати коментар