вівторок, 16 листопада 2021 р.

 

Вдосконалення зв,язного мовлення. Діалогічне мовлення. 

Скажи, будь ласка, яке,  значення мови в житті людини? (Мова-  це засіб спілкування).

 -З ким спілкуєшся найчастіше ти? (З друзями, однокласниками, батьками)

-Тобто, розмова відбувається між двома особами. А хто знає, як називається розмова двох осіб? (Діалог).

-Мовлення може мати монологічну або діалогічну форми. Монолог – це висловлення однієї особи.  Діало́г (dialog) — двосторонній обмін інформацією (розмова, спілкування) між двома або більше людьми,  розмова двох або кількох осіб. Отже, в усному діалогічному спілкуванні поєднано говоріння, слухання і розуміння. Висловлювання кожного учасника діалогу називається реплікою.

Представлено 2 тексти. Завдання: пояснити, чим ці тексти відрізняються .

І. Вовки

-Чого, брате, так збілів?

Що з тобою сталось?

-Та за мною через став

Аж сто вовків гналось!

-Бог з тобою!.. Сто вовків?..

Та б село почуло...

-Та воно, пак, і не сто,

А п’ятдесят було.

-Та й п’ятдесят диво в нас...

Де б їх стільки взялось?

-Ну, Іванцю, нехай так,

Але десять гналось.

-Та і десять не було!

Знать, один усього?..

 

-А якби то один вовк –

Страшно і одного!...

-А може, то і не вовк?

-А що ж то ходило?-

Таке сиве та мале,

А хвостик, як шило.

Степан Руданський [9]

ІІ. А я у гай ходила

А я у гай ходила

по квітку ось яку!

А там дерева – люлі.

і все отак зозулі:

Ку-ку!

Я зайчика зустріла,

дрімав він на горбку.

Була б його спіймала –

зозуля ізлякала:

Ку-ку!

  Павло Тичина 

Пояснення дитини.

Зверни увагу на те, що у діалозі кожна репліка починається  з тире і з нового рядка.

            Будь-яке спілкування відбувається за певних умов, які впливають на наше мовлення. Із цих умов складається ситуація спілкування.

Того, до кого звертаються під час спілкування, називають адресатом.

Особу, яка створює і передає повідомлення, називають адресантом.

Мета спілкування - це те, чого ви прагнете (про щось повідомити, щось з’ясувати, до чогось спонукати, висловити почуття тощо).

-Який висновок можна зробии? (Під час спілкування потрібно зважати на ситуацію, мету, місце і адресата).

Уяви таку ситуацію:ти їдеш у міському транспорті.

1) Які із поданих реплік ви використовуєте у звертанні до людей? (репліки подаються на інтерактивній дошці).

А) Пробачте, чи виходите Ви на наступній зупинці?

Б) Пропустіть, мені треба виходити!

В) Даруйте, а чи дістануся я на цьому маршруті тролейбусу до о. Хортиці?

Г) А коли буде вулиця Базарна? Мені ще довго їхати?

Д) Велике Вам спасибі за інформацію.

Е) Ви мені дуже допомогли. Гречно дякую.

Є) Передайте мій квиток для компостування!

Ж) Чи не могли б Ви закомпостувати мій квиток? Дякую Вам.

З) Сідайте, будь-ласка, я постою.

2) Яких правил спілкування і поведінки слід дотримуватися в громадських місцях, з незнайомими, зі старшими за віком людьми?


https://www.youtube.com/watch?v=2DxNayLEh0o

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Рекомендації батькам по корекції тривожності дітей   У роботі з дітьми з тривожністю необхідно •    Постійно  підбадьорювати ,заохочувати ...