08.11.2021 р.
Розвиток мовлення
Порівняння 2 речень і визначення відмінностей
Логопедична вправа «Словник дієслів»
Мета: перевірка наявності у словнику дитини дієслів, а також для збагачення
дієслівного словника
Обладнання: 5-6 карток з
зображенням тваринного світу
Хід гри: запропонуйте
їй відповісти на такі запитання:
Хто як пересувається?
заєць (стрибає);
птах (літає);
змія (плазує);
кінь (скаче);
риба (плаває).
Хто як їсть?
курка (дзьобає);
корова (жує);
собака (гризе,
відкушує);
кішка (злизує).
Що можуть робити ці тварини?
собака (гавкає, грає,
кусається, лащиться, сторожить);
кішка…, вовк…, ведмідь…, тигр…, миша…, орел…, жаба…, змія… (крадеться,
переховується, рятується, вистежує, доганяє, втікає, підстрибує, схоплює,
видерся, пірнув, злетів, шкрябається, шелестить, виглядає, спостерігає тощо.)
Складання
розповіді (без попереднього читання тексту розповіді)
Мета: осмислювати
причинно-наслідкові зв'язки; вживати складносурядні і складнопідрядні речення;
• детально, з
деталізацією і повторами розповідати про зміст сюжетної картинки, за допомогою
дорослого повторювати зразки опису іграшки, драматизувати уривки із знайомих
творів;
• розповідати
неймовірні історії;
• активно
супроводжувати промовою свою діяльність
Обладанання: сюжетна картинка
Хід гри: 1.
Запропонувати дітям розглянути картинку.
2. Поставити
питання відповідно до тексту розповіді і формувати відповідь з використанням
схеми кожної пропозиції.
3. Попросити
послухати вийшов розповідь, який педагог розповідає чітко посхеме, залучаючи до
цього увагу дітей.
(Пам'ятати, що
кожному слову відповідає певний символ!)
4. Запропонувати
двом-трьом дітям переказати вийшов розповідь. Картинка «У городі»
Текст розповіді за
пропозиціями:
1. Сім'я прийшла в
город.
2. Діти збирають
овочі.
3. Вони віддадуть
овочі мамі.
4. Мама зварить з
овочів суп.
Питання до
пропозицій:
1. Куди прийшла
сім'я?
2. Що збирають
діти?
3. Кому вони
віддадуть овочі?
4. Що мама зварить
з овочів?
Немає коментарів:
Дописати коментар