пʼятниця, 8 жовтня 2021 р.

Індивідуальне навчання

Основи здоров,я


Тема. Типи сприйняття інформації. Прийоми активного слухання.  Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи.


 Актуалізація чуттєвого досвіду, опорних знань учня.

Скажи мені,  будь ласка, завдяки чому ми сприймаємо навколишній світ?

Органи чуття, вони допомагають отримати нам інформацію щодо оточуючого нас світу.

Встановити відповідність між органами сенсорних систем: очі, вуха, ніс, язик, шкіра, і тим, що вони нам допомагають відчути: бачити форму і колір, відчувати запахи, відчувати смак, дізнаватися про температуру та текстуру предметів.

Насправді органів чуття набагато більше. Це і вестибулярний апарат, який допомагає тримати нам рівновагу. І так зване третє око, орган дистанційної чутливості, який допомагає  Ми сприймаємо незрячій людині уникати зіткнення з предметами.

Але більшість інформації про навколишній світ ми отримуємо за допомогою очей, на слух та дотик. У кожної людини сила сприйняття  цими каналами різна.

За цими ознаками і виділяють людей: «глядачів», «слухачів» та «діячів».

Для того, щоб дізнатися до якого типу відноситшся ти треба уявити море. Заплющ очі. Тепер зосередься на своїх відчуттях, якщо ти спочатку побачив море, то ти «глядач», якщо почув сплеск хвиль, то «слухач», якщо хвилі торкалися тебе, то ти «діяч».

 

Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Вступне слово вчителя

Зрідка можна спостерігати в чистому вигляді різні види сприйняття, здебільшого вони комбінуються один з одним. Наприклад, сприйняття кінофільму має зоровий і слуховий характер, оскільки глядач сприймає як кадри, що проходять перед його очима на екрані, так і розмову, і музику, з яких складається звукова частина картини. Включається в цей процес і руховий аналізатор, що бере участь у сприйманні мови і музики.

 

Ще одна важлива інформація про канали сприйняття навчальної інформації. Вчені визначили, що ми засвоюємо: 10% того, що читаємо; 20% того, що чуємо; 30% того, що бачимо; 50% того, що бачимо і чуємо; 70% того, що говоримо; 90% того, що говоримо і робимо.

Отже, поєднання різних каналів сприйняття з практичними діями сприяє найбільш ефективному засвоєнню навчального матеріалу.

 Мотивація навчальної діяльності.

Прийоми активного слухання.

     Не має значення, який канал сприйняття інформації у вас розвинутий краще, але уміння слухати необхідне кожному. Процес активного слухання не простий і складається з трьох етапів:

1.     Зосередитися – означає бути уважним. Щоб стати добрим слухачем, слід зосереджуватися і на тому, що вам нецікаве. Якщо за типом ти «глядач», то доцільно робити в цей час короткі записи;

2.     Розуміння – означає правильно розшифрувати інформацію. Для цього треба не лише уважно слухати вчителя, а й слідкувати за його мімікою, жестами, уявляти, те про що вчитель розповідає, перейматися його почуттями. Іноді нерозуміння виникає через вживання вчителем незнайомих слів або нечітке пояснення. Для поліпшення такої ситуації можна використати парафраз. Парафраз починається слова: «Якщо я Вас правильно зрозумів…»;

3.     Запам’ятати – означає зберегти інформацію у пам’яті. Якщо вчитель називає дату, прізвище або номер вправи, повтори їх про себе декілька разів або запиши у зошит.

     Активне слухання  є одними з основних ланок процесу спілкування. Від його ефективності залежить ефективність спілкування.

Слухати і сприймати означає не відволікатися, підтримувати постійну увагу.

3.     Умови успішного навчання. «Асоціативний кущ»

1.     Які умови успішного навчання? ( За асоціаціями учень складає схему «Умови успішного навчання». Варіанти відповідей: наполегливість, зацікавленість, мотивація, бажання, здоров’я, настрій, вміння раціонального використання часу  і звичайно пам’ять )

 

Пам'ять психічний процес, який полягає в закріпленні, збереженні та наступному відтворенні минулого досвіду, дає можливість його повторного застосування в життєдіяльності людини.

Властивості пам’яті: запам’ятовування, збереження, відтворення інформації, забування(захисна функція).


2.     Існує багато вправ для поліпшення пам’яті і зараз ми  деякі виконаємо.

     1) Вправи на розвиток пам’яті

     Гра-тест «Чи гарна у тебе пам'ять?»

У дві колонки записано 20 слів.

Завдання. Прочитай їх і намагайся запам'ятати. На це дається 1 хвилина. Якщо  важко запам'ятовувати – прочитай тихенько. Читати можна тільки раз.

Слова, які потрібно запам'ятати:

1

 

Рушник

11

 

Фантик

2

 

Заєць

12

 

Парта

 

3

Телевізор

 

13

Гніздо

4

 

Лампа

 

14

 

Змія

 

5

 

Виноград

 

15

 

Огірок

 

6

 

Панчохи

 

16

 

Сонце

 

7

 

Дірка

 

17

 

Пеньок

 

8

 

Насіння

 

18

 

Годинник

 

9

 

Пігулки

 

19

 

Відро

 

10

Настрій

20

 

Форма

 

Пригадай слова і запишіть їх. Намагайся не переплутати послідовність слів. Порівняй свою відповідь із написаним. Якщо бракує слова або воно не на своєму місці – це помилка. Підрахуй свої відповіді.

Кількість помилок:

Якщо немає помилок, ви заробили 10 балів;

I-2 помилки – 9 балів;

3-4 помилки – 8 балів;

5-6 помилок – 7 балів;

7-8 помилок – 6 балів;

9-10 помилок – 5 балів;

11-12 помилок – 4 бали;

13-14 помилок – 3 бали;

15-17 помилок – 2 бали;

18-20 помилок – 1 бал.

Не засмучуйся, якщо маєте низький бал. Існують способи покращення процесів запам’ятовування.

       Щоб процес запам’ятовування протікав якнайкраще, дотримуйтеся таких правил:

5. Робота за пам’яткою « Порадник для поліпшення пам’яті»

1. «Картки –підказки» Для запам’ятовування подій, імен, іншомовних слів або термінів модна виготовити картки підказки. З однієї сторони ти напиши слово українською, з іншої іноземною або з однієї сторони дату, з другої –подію.

   2.   Не зволікай!  Неповторене протягом 24 годин забувається. Тому домашні завдання треба виконувати в той день, коли їх задано.  Ти ще добре пам’ятаєш  з того що розповідав вчитель на уроці.

    3.  Вірші краще вчите перед сном. Якщо вірш декілька разів прочитати перед сном, то вранці будеш непогано його пам’ятати.

    4. Вчи правильно! Перед тим, як почати вчити правило ти повинен його зрозуміти. Зубріння без розуміння є неефективним.

     5. Вірші мають свій ритм. Коли ти вчиш вірші намагайся поринути в його ритм. Можна підспівувати або пританцьовувати.

     6. Вчить поступово. Вчить і повторюйте невеликими дозами, краще вчити по одній годині сім днів, аніж сім годин поспіль за один день.

     7. Різноманітність. Після природознавства вчіть історію, після літератури — математику: пам’ять любить різноманітність.

     8. Опорний конспект. У ході запам’ятовування записуйте ключові слова, малюйте схеми, діаграми, графіки.

    5. Завдання. Давайте повернемося до слів із першої колонки. Ось вони: рушник, заєць, телевізор, лампа, виноград, панчохи, дірка, насіння, пігулки, настрій. Не всі їх зміг запам’ятати.

Давайте зараз не будемо покладатися на механічну пам'ять, а включимо асоціативну пам'ять. Ми зараз спробуємо скласти зв'язну розповідь із даними словами і уявимо її, як фільм на екрані. Якщо він буде цікавим, то збережеться в пам'яті на все життя.

Орієнтовна розповідь. Умившись, Заєць витерся рушником, повісив його собі на шию і сів біля телевізора, щоб подивитися улюблену телепередачу. Включив настільну лампу, взяв гроно винограду. Раптом Заєць помітив на панчохах дірку. Він засмутився. Щоб відволіктися, взявся лузати насіння. Проте хвилювання не проходило. Заєць змушений був випити заспокійливі пігулки. Настрій був остаточно зіпсований.

6. Підготовка до контрольної роботи – безумовно це бентежна подія.

Невеличке хвилювання не тільки не зашкодить вам і допоможе мобілізувати ресурси, але завеликі хвилювання вам тільки нашкодять. І тому зараз ми будемо вчитися протидіяти надмірному хвилюванню. Для цього ви об’єднаєтесь у групи та продемонструєте класу як треба себе організувати підготовку до контрольної і що треба зробити щоб зменшити хвилювання.

2. Домашнє завдання

а)  знайти в мережі Інтернет вправи щодо поліпшення пам’яті.

За матеріалами "На Урок"

https://www.youtube.com/watch?v=uT09tViPYVI


Немає коментарів:

Дописати коментар

  Рекомендації батькам по корекції тривожності дітей   У роботі з дітьми з тривожністю необхідно •    Постійно  підбадьорювати ,заохочувати ...