пʼятниця, 22 жовтня 2021 р.

 22 жовтня

Основи здоров,я

Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотиваціі до навчання.

Девіз уроку:

Збиратися разом – це початок,

Триматися разом – це процес,

Працювати разом – це успіх.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Привітання, створення позитивного настрою


    Аутотренінг (дитина промовляє про себе):

Я – особистість, маю свій талант, реалізую його, завдяки чому в майбутньому стану…

Уголос дітина називають мрію, яку хотіла б обрати в майбутньому.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.   Гра «Лови помилку»

 Зараз пропоную тобі пограти в гру «Лови помилку». Якщо ти погоджуєтесь з моїм твердженням, то плескаєш в долоні, інакше – вимовляєш «помилка».

-       Братися за серйозні справи рекомендується після 17 години. (ні)

-       Планування часу допомагає успішно вчитися, встигати займатися улюбленою справою (так).

-       Головним помічником у виконані домашнього завдання є організованість у навчанні(так).

-       Стіл повинен бути далі від вікна, щоб світло не падало на робочу поверхню (ні).

-       Поверхня робочого столу не має бути на рівні сонячного сплетіння (ні).

-       Виконуючи домашні завдання, не забувайте перепочивати (так).

-       Виконувати домашні завдання заважають підручники та зошити (ні).

Молодець.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.   Притча про можливості і здібності

 Один чоловік якось приїхав у село. І раптом побачив у курнику орлятко. Він, наче півень або курка, ходив перевальцем і клював зерна. Іноді його, ніби курча, довбали дзьобом півні, що були старші за нього, нічого не побоюючись. Чоловік вирішив провести експеримент. Взяв орлятко на руки, сказав:

- Ти ж орел! Твоє місце в небі, ти повинен літати!

Але орлятко зістрибнув з його рук і пошкандибав назад в курник, клювати зерна. На наступний день чоловік знову взяв орлятко, відніс його на горище, і знову промовив:

- Ти ж орел! Твоє місце в небі, ти повинен літати!

А потім зіштовхнув орлятко вниз. Той пролетів кілька метрів, але, опинившись у дворі, знову почалапав в курник. На третій день чоловік взяв орлятко з собою в гори. Піднявся на найвищу вершину і сказав:

 - Ти ж орел! Твоє місце в небі, ти повинен літати!

На цей раз він постарався підкинути орляти вище. Той злякався, адже внизу була прірва. Довелося молодому орлу розправити крила і полетіти. Він піднімався все вище і вище. Далеко внизу залишився і чоловік, і гора, і село, і курник, і жили там півні з курми. Всього на секунду пошкодував орел, що він все-таки навчився літати, і знову йому захотілося назад, в затишний курник. Але тут його пронизала думка, що його місце - дійсно в небі. І тоді він зрозумів, що завжди буде згадувати і свій курник, і село, і цього чоловіка. Та  до них не повернеться вже ніколи .

Обговорення притчи.

-         Що ти зрозумів з цієї притчи?

-         Що вона означає?

-         Як стати успішним? Чи є у тебе талант до чого-небудь?

2.  Вправа «Асоціаційний кущ»

-         Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «успіх»

 

Удача             Радість          


Задоволення                 Успіх           Досягнення 


Здібності        Труднощі 





      Отже, ми сьогодні ознайомимося з такими термінами як здібності, пам'ять, увага.

Тема нашого уроку «Умови успішного навчання. Розвиток здібностей»

ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу; формування вмінь та навичок.

1.Повідомлення учителя

- Для кожного учня навчання - найголовніша справа. Щоб бути освіченою людиною, почуватися впевнено у житті, оволодіти професією, потрібно вчитися. Ви, мабуть, помічаєте, що одним учням навчатися легко, вони швидко засвоюють і запам’ятовують новий матеріал, іншим, навпаки - важко. Вони більше часу витрачають на засвоєння матеріалу. Успішність навчання залежить від багатьох факторів: наполегливості, працьовитості, бажання вчитися, організованості тощо. Щоб добре вчитися, потрібно планувати свій час, дотримуватися режиму дня, тренувати пам’ять, увагу, зосередженість. Тільки працювати над собою необхідно щодня. Якщо ж лінуватимешся, будеш неуважним на уроках, не виконуватимеш усіх завдань, не завантажуватимеш роботою свою пам’ять, не розвиватимеш уваги, то погано вчитимешся, не досягнеш успіхів у житті.


2.Експеримент «Хто я: мислитель чи митець?»

Учитель. Давай проведемо експеримент «Хто я: мислитель чи митець?»

ü Розташуй руки перед собою, переплети пальці, утворюючи «замок». Подивись, який палець зверху – правий чи лівий. Якщо правий – провідна ліва півкуля.

ü Схрести руки на грудях.

ü Поплескай в долоні. Яка рука зверху?

-  Отже, той у кого права рука знаходиться (домінує) над лівою – мислитель, а якщо ліва над правою  – то ви митець. Тобто треба розвивати творчі здібності, щоб досягти успіху.

-       А зараз ми  відпочинемо.


3. Вправа "Різні поняття"

Учитель.  Кожен із вас, діти, може мати здібності.

-  У чому проявляється здібність людини та як їх можна розвивати? (здібності музичні, спортивні здібності, наукові здібності, художні здібності)

Існують здібності, які вчені називають інтелектуальними.

— Що таке інтелект?

Інтелект - здатність розумно діяти, раціонально мислити та успішно долати життєві ситуації. Цікаво знати, що... у психології інтелект позначається буквами IQ. Високий показник IQ - понад 140 балів. В усьому світі таких людей нараховують близько 100 тисяч. Жінки зазвичай краще розв'язують мовні завдання, а просторові їм видаються складнішими. Чоловіки успішно розв'язують просторові та числові завдання.

Рівень інтелектуального розвитку людини підвищується під час читання класичної, сучасної художньої та науково-популярної літератури, розв'язування логічних задач, виконання розвивальних вправ.

 

4.Вправа "Мікрофон"

- Як зробити ваше навчання успішним?

- Пригадай умови, які допомагають досягати успіхів у навчання, спорті та інших видах вашої діяльності.

-     Що потрібно для розвитку здібностей? (Бажання, знання власних особливостей, наполеглива праця.)

— Хто допоможе вам визначити свої здібності? (Учителі, батьки, самооцінка, консультації психолога.)

V. Узагальнення та систематизація знань

 Вправа «Кошик для сміття»

Учень має подумати, чого хотів б позбутися задля досягнення власного успіху в навчанні. На аркушах паперу написати продовження фрази: «Я викидаю в кошик для сміття... (свою лінь, безвідповідальність тощо)». Учень за бажанням викинувши в кошик записи, промовляє їх у голос.

VІ. Підбиття підсумків уроку

1.     Вправа «Мікрофон»

-       Продовжіть речення: «Я вчуся для …»

За матеріалами "На Урок"


https://www.youtube.com/watch?v=jPonvo_y9OA

 


Немає коментарів:

Дописати коментар

  Рекомендації батькам по корекції тривожності дітей   У роботі з дітьми з тривожністю необхідно •    Постійно  підбадьорювати ,заохочувати ...