22 жовтня
Основи здоров,я
Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотиваціі до навчання.
Девіз уроку:
Збиратися
разом – це початок,
Триматися
разом – це процес,
Працювати
разом – це успіх.
Хід
уроку
І. Організаційний
момент
Привітання,
створення позитивного настрою
Аутотренінг (дитина промовляє про себе):
Я – особистість, маю свій талант, реалізую його,
завдяки чому в майбутньому стану…
Уголос дітина називають мрію, яку хотіла б
обрати в майбутньому.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Гра «Лови помилку»
Зараз пропоную тобі пограти в гру «Лови
помилку». Якщо ти погоджуєтесь з моїм твердженням, то плескаєш в долоні,
інакше – вимовляєш «помилка».
-
Братися
за серйозні справи рекомендується після 17 години. (ні)
-
Планування
часу допомагає успішно вчитися, встигати займатися улюбленою справою (так).
-
Головним
помічником у виконані домашнього завдання є організованість у навчанні(так).
-
Стіл
повинен бути далі від вікна, щоб світло не падало на робочу поверхню (ні).
-
Поверхня
робочого столу не має бути на рівні сонячного сплетіння (ні).
-
Виконуючи
домашні завдання, не забувайте перепочивати (так).
-
Виконувати
домашні завдання заважають підручники та зошити (ні).
Молодець.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Притча про
можливості і здібності
Один чоловік якось приїхав у село. І раптом побачив у курнику
орлятко. Він, наче півень або курка, ходив перевальцем і клював зерна. Іноді
його, ніби курча, довбали дзьобом півні, що були старші за нього, нічого не
побоюючись. Чоловік вирішив провести експеримент. Взяв орлятко на руки, сказав:
- Ти ж орел! Твоє місце в небі, ти повинен літати!
Але орлятко зістрибнув з його рук і пошкандибав назад в курник, клювати
зерна. На наступний день чоловік знову взяв орлятко, відніс його на горище, і
знову промовив:
- Ти ж орел! Твоє місце в небі, ти повинен літати!
А потім зіштовхнув орлятко вниз. Той пролетів кілька метрів, але,
опинившись у дворі, знову почалапав в курник. На третій день чоловік взяв
орлятко з собою в гори. Піднявся на найвищу вершину і сказав:
- Ти ж орел! Твоє місце в небі,
ти повинен літати!
На цей раз він постарався підкинути орляти вище. Той злякався, адже
внизу була прірва. Довелося молодому орлу розправити крила і полетіти. Він
піднімався все вище і вище. Далеко внизу залишився і чоловік, і гора, і село, і
курник, і жили там півні з курми. Всього на секунду пошкодував орел, що він
все-таки навчився літати, і знову йому захотілося назад, в затишний курник. Але
тут його пронизала думка, що його місце - дійсно в небі. І тоді він зрозумів,
що завжди буде згадувати і свій курник, і село, і цього чоловіка. Та до
них не повернеться вже ніколи .
Обговорення
притчи.
-
Що
ти зрозумів з цієї притчи?
-
Що вона означає?
-
Як стати успішним? Чи є у тебе талант до
чого-небудь?
2. Вправа
«Асоціаційний кущ»
-
Які
асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «успіх»
Удача Радість
Задоволення Успіх Досягнення
Здібності Труднощі
Отже, ми
сьогодні ознайомимося з такими термінами як здібності, пам'ять, увага.
Тема нашого
уроку «Умови успішного навчання. Розвиток здібностей»
ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу;
формування вмінь та навичок.
1.Повідомлення учителя
- Для кожного учня навчання - найголовніша справа. Щоб бути
освіченою людиною, почуватися впевнено у житті, оволодіти професією, потрібно
вчитися. Ви,
мабуть, помічаєте,
що одним учням навчатися легко, вони швидко засвоюють і запам’ятовують
новий матеріал, іншим, навпаки - важко. Вони більше часу витрачають на засвоєння матеріалу.
Успішність навчання залежить від багатьох факторів: наполегливості,
працьовитості, бажання вчитися, організованості тощо. Щоб добре вчитися,
потрібно планувати свій час, дотримуватися режиму дня, тренувати пам’ять, увагу,
зосередженість. Тільки працювати над собою необхідно щодня. Якщо ж
лінуватимешся, будеш неуважним на уроках, не виконуватимеш усіх завдань, не
завантажуватимеш роботою свою пам’ять, не розвиватимеш уваги, то погано
вчитимешся, не досягнеш успіхів у житті.
2.Експеримент «Хто я: мислитель чи митець?»
Учитель. Давай проведемо експеримент «Хто я: мислитель чи митець?»
ü Розташуй руки перед собою, переплети пальці, утворюючи «замок».
Подивись, який палець зверху – правий чи лівий. Якщо правий – провідна ліва
півкуля.
ü Схрести руки на грудях.
ü Поплескай в долоні. Яка рука зверху?
- Отже,
той у кого права рука знаходиться (домінує) над лівою – мислитель, а якщо ліва
над правою – то ви митець. Тобто треба
розвивати творчі здібності, щоб досягти успіху.
- А
зараз ми відпочинемо.
3. Вправа "Різні поняття"
Учитель. Кожен із вас, діти,
може мати здібності.
- У чому проявляється здібність
людини та як їх можна розвивати? (здібності
музичні, спортивні здібності, наукові здібності, художні здібності)
Існують здібності, які вчені називають інтелектуальними.
— Що таке інтелект?
Інтелект - здатність розумно діяти, раціонально мислити та успішно долати
життєві ситуації. Цікаво знати, що... у психології інтелект позначається буквами
IQ. Високий
показник IQ - понад 140 балів. В усьому світі таких людей нараховують
близько 100 тисяч. Жінки зазвичай краще розв'язують мовні завдання, а
просторові їм видаються складнішими. Чоловіки успішно розв'язують просторові та
числові завдання.
Рівень інтелектуального розвитку людини підвищується під час читання
класичної, сучасної художньої та науково-популярної літератури, розв'язування
логічних задач, виконання розвивальних вправ.
4.Вправа "Мікрофон"
- Як зробити ваше навчання успішним?
- Пригадай
умови, які допомагають досягати успіхів у навчання, спорті та інших видах вашої
діяльності.
-
Що
потрібно для розвитку здібностей? (Бажання, знання власних особливостей,
наполеглива праця.)
— Хто допоможе
вам визначити свої здібності? (Учителі, батьки, самооцінка, консультації
психолога.)
V. Узагальнення та
систематизація знань
Вправа «Кошик для
сміття»
Учень має подумати, чого хотів б позбутися задля досягнення
власного успіху в навчанні. На аркушах паперу написати
продовження
фрази: «Я викидаю в кошик для сміття... (свою лінь, безвідповідальність
тощо)». Учень за бажанням викинувши в кошик записи, промовляє
їх у голос.
VІ. Підбиття підсумків уроку
1. Вправа «Мікрофон»
-
Продовжіть речення:
«Я вчуся для …»
За матеріалами "На Урок"
https://www.youtube.com/watch?v=jPonvo_y9OA
Немає коментарів:
Дописати коментар