Індивідуальне навчання
Розвиток мовлення
15.02.2021р.
ГРА «ХТО
УВАЖНІШИЙ»
Назвати слова-назви живих і неживих об’єктів.
Дитина, чуючи назву живої істоти, плескає в долоні:
Гойдалка, водій, стіл, собака,
лікар, чоботи, продавець, музикант, літак, пенал, метелик, вода, школа, сніг,
сир.
ГРА «НАЗВИ
ЗАЙВЕ»
Назвати ряд слів, дитина вилучає зайве:
1) майка, сарафан, панамка, валянки;
2) кулька, кубик, апельсин, яблуко, м’яч;
3) картина, стіл, зошит, кавун;
4) качка, гуска, курка, кіт;
5) автобус, велосипед, машина, літак.
ГРА «ЗГРУПУЙТЕ
ПРЕДМЕТИ»
Виставити картинки: вертоліт, метелик, пташка, автобус, човен.
Дитина за вказівкою групує:
1) якщо
це транспорт; 3) якщо
живі;
2) якщо
літають; 4)
якщо неживі.
ГРА
«СКЛАДНІ СЛОВА»
Зачитати речення, або словосполучення, дитина демонструє
сказане одним словом.
Світлий, зелений –
світло-зелений.
Темний, червоний –
темно-червоний.
Людина, яка розносить листи –
листоноша.
Машина, що возить бензин –
бензовоз.
Машина, що возить молоко –
молоковоз.
Машина, що возить борошно –
борошновоз.
Дзвінкий голос – дзвінкоголосий.
Земля трясеться – землетрус.
Людина, яка любить книги –
книголюб.
Листя падає – листопад.
Сніг падає – снігопад.
Чорні брови – чорнобровий.
Сині очі – синьоокий.
Довгі вуха – довговухий.
Куций хвіст – куцохвостий.
Сухі фрукти – сухофрукти.
Зорі падають – зорепад.
Карі очі – кароокий.
ДВА —
ОДИН
Утворення з двох іменників складного:
* Небо і схил – небосхил,
* ліс і смуга – лісосмуга,
* птах і ферма – птахоферма,
* лист і падати – листопад,
* хліб і робити – хлібороб,
* ліс і рубати – лісоруб,
* сніг і падати – снігопад.
Немає коментарів:
Дописати коментар