понеділок, 15 лютого 2021 р.

 Індивідуальне навчання

Розвиток мовлення

15.02.2021р.

ГРА «ХТО УВАЖНІШИЙ»

Назвати слова-назви живих і неживих об’єктів.

Дитина, чуючи назву живої істоти, плескає в долоні:

Гойдалка, водій, стіл, собака, лікар, чоботи, продавець, музикант, літак, пенал, метелик, вода, школа, сніг, сир.

ГРА «НАЗВИ ЗАЙВЕ»

Назвати ряд слів, дитина вилучає зайве:

1) майка, сарафан, панамка, валянки;

2) кулька, кубик, апельсин, яблуко, м’яч;

3) картина, стіл, зошит, кавун;

4) качка, гуска, курка, кіт;

5) автобус, велосипед, машина, літак.

 

ГРА «ЗГРУПУЙТЕ ПРЕДМЕТИ»

Виставити картинки: вертоліт, метелик, пташка, автобус, човен.

Дитина за вказівкою групує:

1) якщо це транспорт;                    3) якщо живі;

2) якщо літають;                             4) якщо неживі.

ГРА «СКЛАДНІ СЛОВА»

Зачитати речення, або словосполучення, дитина демонструє сказане одним словом.

Світлий, зелений – світло-зелений.

Темний, червоний – темно-червоний.

Людина, яка розносить листи – листоноша.

Машина, що возить бензин – бензовоз.

Машина, що возить молоко – молоковоз.

Машина, що возить борошно – борошновоз.

Дзвінкий голос – дзвінкоголосий.

Земля трясеться – землетрус.

Людина, яка любить книги – книголюб.

Листя падає – листопад.

Сніг падає – снігопад.

Чорні брови – чорнобровий.

Сині очі – синьоокий.

Довгі вуха – довговухий.

Куций хвіст – куцохвостий.

Сухі фрукти – сухофрукти.

Зорі падають – зорепад.

Карі очі – кароокий.

 

ДВА — ОДИН

Утворення з двох іменників складного:

* Небо і схил – небосхил,

* ліс і смуга – лісосмуга,

* птах і ферма – птахоферма,

* лист і падати – листопад,

* хліб і робити – хлібороб,

* ліс і рубати – лісоруб,

* сніг і падати – снігопад.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар

  Рекомендації батькам по корекції тривожності дітей   У роботі з дітьми з тривожністю необхідно •    Постійно  підбадьорювати ,заохочувати ...