понеділок, 8 травня 2023 р.

 

Пам’ятка батькам,

щоб убезпечити дітей від небезпечних груп у соціальних мережах

             Останнім часом в Україні виявлено активність нового молодіжного руху,

який набирає популярності в містах України. Вказана течія складається

здебільшого з молоді неформальної зовнішності: довге фарбоване волосся,

вподобання до «аніме», відповідних групах у «TikTok» та інші атрибути, пов'язані

із ними. Конкретна ідеологія відсутня, але полягає у тому, щоб дати відсіч тим,

хто їх пригнічує. 

          Вказаний рух сягає корінням японського мільтфільму-аніме «Hunter x

Hunter», де за сюжетом діє злочинна організація «Геней Редан», також звана

«Павуком» або «Примарною трупою», її символом є павук із цифрою «4».

Представники субкультури називають себе неформалами, та зазначають, що не

асоціюють себе з приватною військовою компанією, а назвали так лише

«жартома» та поступово від нього відмовляються.

«Редан» - це новий напрямок молодіжної субкультури, яка виступає за свободу

вибору індивідуального стилю та засуджує насильство з боку «офніків»

(представники субкультури, які обожнюють культ грубої сили і вважають за

краще будь-які питання вирішувати бійкою), скінхедів, «неросійських» (особи не

слов’янської зовнішності) та інших подібних груп.

          Члени цього руху, для самоідентифікації, використовують символіку павука,

носять довге волосся та одягаються у вільний одяг.

Основними центрами проведення зборів підлітків визначають людні місця,

такі як: площі, торговельні центри, центральні частини міст тощо, де скупчуються

групами. Перші прояви активності з’явилися в великих містах російської

федерації та має досить резонансний характер. Учасники скоюють бійки прямо

біля вказаних людних місць.

         З 22.02.2023 вказаний рух почав активно поширюватися через телеграм

канали на території країн СНД. В протистояння руху «РЕДАН» також

створюються групи «антиРЕДАН», до якого входить так званий неформальний

рух «ОФНИКИ» (підлітки 14 років), які не визнають представників «РЕДАН» та

вступають з ними у фізичне протистояння. Обидва руху закликають до

протистояння між вказаними течіями. 

         З 25 лютого 2023 року активність вказаних ініціатив фіксується у багатьох

регіонах держави. У центральних частинах міста відбуваються скупчення молоді,

яка також частково пересувається по містах невеликими групами, зокрема у

торговельних центрах.

         Крім того, з метою організації вказаних зібрань у месенджері «Телеграм»

почали створюватися тематичні канали.

Іноді підліток не може самостійно реалізувати свої бажання. Він знаходить

своє місце у молодіжному угрупуванні для свого самоствердження та своєї

самореалізації. Задля цього підлітки об'єднуються у неформальні групи.

Деякі батьки навіть можуть не підозрювати, що її дитина належить до певної

субкультури та може мати девіантну поведінку. 

Що ж робити батькам, у цій ситуації:

- Спокійно, відкрито і прямо спілкуйтеся з дитиною. Надайте їй можливість

говорити, коли вона буде до цього готова. Не підганяйте її.

- Якщо дитина розповідає куди вона ходить та як проводить свій час. Проявіть

якомога повнішу обізнаність в обговорюваній темі; виявляйте терпіння,

наполегливість, доброзичливість для уникнення емоційного дискомфорту,

недовіри чи агресії з боку підлітка;

- Опановуйте Інтернет-технології, майте власний акаунт і станьте другом своїй

дитині в соціальних мережах;

- Щотижня аналізуйте вміст сторінок дитини, уважно читайте її публікації,

вивчайте групи, до яких вона приєдналася;

- «Познайомтеся» з її віртуальними друзями, звертайте увагу на фото й відео, що

викликають інтерес дитини, зокрема ті, що збережені, поширені або вподобані;

- Покажіть дитині, що вона вам небайдужа, що ви піклуєтеся про неї та

запропонуйте спільно провести час.

- Зосередьтеся на тому, щоб показати дитині її переваги, знайдіть у неї сильні

сторони, допоможіть їй побачити себе унікальною особистістю.

- Після встановлення контакту та виявлення підлітком довіри до вас, слід

пояснити згубність і безперспективність деструктивної поведінки, підкріплюючи

це фактами, які добре відомі підліткові; допомогти підлітку зрозуміти ступінь

ризику від деструктивної поведінки і невідворотної відповідальності за скоєне

(зокрема у випадку вчинення булінгу або іншого правопорушення).

ПАМ’ЯТАЙТЕ, що в зону ризику проявів деструктивної поведінки потрапляють

підлітки, яким бракує батьківської уваги і підтримки, а також ті, чиє перебування

в мережі Інтернет не контролюється.

ДІЇ ДОРОСЛИХ АБИ ПІДЛІТОК МІГ СТВОРИТИ СВІЙ БЕЗПЕЧНИЙ ОНЛАЙН-ПРОСТІР 

Сьогодні більшість підлітків свій час проводять онлайн спілкуючись із своїми однолітками, граючи в ігри в гаджетах. Після початку пандемії та повномасштабного вторгнення Російської Федерації ми всі почали проводити майже ввесь свій час перед моніторами та екранами. Інтернет може дати багато нової та потрібної інформації для наших підлітків, за його допомогою ми здобуваємо знання, знаходимо нових друзів та підтримуємо зв’язок зі старими. Але якщо в цифровому просторі проводити занадто багато часу, то це впливає на розвиток підлітка та його фізичне здоров’я. Батьки та вчителі мають турбуватися про те, скільки часу підліток має проводити онлайн та як зробити так, аби максимально захистити підлітка у мережі. Отож, як це зробити: 

1. Говоріть із підлітками про те, що вони роблять у інтернеті. Це має бути невимушена та довірлива розмова про те, що подобається робити підліткам в інтернеті, у що вони грають та що дивляться. Як проводять час у онлайні та як налаштовують свої профілі у соціальних мережах. Не бійтеся братися за складні теми такі, як кібербулінг, секстинг, порнографія, грумінг. Слухайте та НЕ перебивайте підлітка. 

2. Розвивайте критичне мислення підлітка. Допомагайте аналітично ставитися до речей, які вони бачать в медіа просторі, оцінювати якість та надійність онлайн-джерел та навчіть їх верифікувати інформацію. Розкажіть про пропаганду та онлайн маніпуляції, які можуть обдурити дорослих, демонструйте приклади дезінформації, які бачите самі. Та заохочуйте до аналізу ситуації. 

3. Розкажіть про те, що блогери та інфлюенсери використовують свої соціальні мережі, як спосіб заробітку. Люди, які це роблять зацікавлені у тому, щоб висвітлювати ситуацію з корисного для них боку (наприклад, навмисно створюють проблему і пропонують її рішення саме за допомогою товару, який рекламують). 

4. Допомагайте керувати онлайн-репутацією. Нагадайте про те, що все, що вони завантажать у інтернет, там і залишається назавжди. Тож ознайомте підлітків із правилом “білборду” - публікувати тільки те, що б вони не проти були побачити на білборді біля школи. Поясніть, що їх сторінки у мережах можуть побачити батьки та майбутні роботодавці і це може вплинути на стосунки із ними. 

5. Встановыть батьківський контроль на всіх девайсах вдома. Хоча батьківський контроль і фільтрація інформація важливі - це має бути у міру дорослішання. Встановлення таких програм має здійснюватися разом у діалозі та обговоренні. Так, підлітки можуть мати друзів із пристроями без фільтрів, але коли ми обговорюємо з підлітками, чому важливі обмеження і чому деякі сайти/контент не є доречним для їхнього віку, тоді це не викликає в них роздратування чи бажання скористатися моментом. 

6. Обмеження на використання, антивірусні програми мають бути встановлені і на комп’ютерах навчального закладу. 

7. Наголосіть підліткам про те, що їм потрібно переглянути налаштування приватності на всіх сайтах, сторінках, девайсах та акаунтах. Заохочуйте змінювати паролі час від часу та постійно нагадуйте про те, що не потрібно повідомляти приватну інформацію про себе, сім’ю та друзів у месенджерах, незнайомим особам. 

8. Утримайтеся від користування незахищеними wi-fi у кафе / ресторанах / громадських місцях, але якщо користуєтесь, то перевірте чи коректно налаштована приватність на гаджеті, щоб зловмисники не могли викрасти приватну інформацію про підлітка. 

9. Навчіть підлітків кільком правилам безпечного користування інтернетом: - додавати людей до чорних списків або скаржитися на них адміністрації соцмережі; - скачувати додатки та файли тільки з офіційних платформ; - розкажіть про антивірус та навчіть користуватися ним; - розкажіть про те, що потрібно поважати інших онлайн користувачів; 

10. Відслідковуйте кількість часу, що підлітки проводять онлайн (за допомогою спеціальних додатків або у налаштуваннях у самому телефоні), а також разом проговорювати, чим це може бути небезпечно і як допомогти підлітку менше часу бути в цифровому вимірі. 

11. Пам’ятайте, як важливо їм проводити вільний час разом із підлітком. 

(Джерело: https://stop-sexting.in.ua/wp-content/uploads/2022/11/starsha-shkola-onlajn.pdf )

Немає коментарів:

Дописати коментар

  ЯК ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ, ЯКА ПЕРЕЖИВАЄ ПОСТТРАВМАТИЧНИЙ СТРЕС: ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ Базові поради для дорослих, як доречно будувати стосунки з ...