Індивідуальне навчання
Основи здоровь,я
5 клас
Моделювання ситуаціі спілкування з однокласниками і друзями
1.Сядь зручно, заплющ очі, розслабся. Зробіти три глибоких вдихи…
Уяви, що ти гуляєш стежиною лісі. Довкола ростуть високі дерева. Ти чуєш плюскіт води, підходиш до озера, дивишся на воду. Вода прозора, і ти бачиш своє відображення в ній.І раптом відчуваєш, що ти тут не сам, є хтось поруч. На воді ти бачиш його відображення.
Це той, хто до тебе ставиться добре, розуміє тебе.Можливо, ти його знаєш або бачиш вперше. Ти відчуваєш, що це твій вірний друг, якому ти можете цілком довіритися. Через деякий час ти починаєш говорити з ним. Він розповідає про ваше життя. І ти уявляєш, що тільки вірний друг може так багато про тебе, бажаєте йому щось розповісти? Ти можете зараз це зробити. Відповідь до тебе прийде через думки, почуття. Тепер подякуй своєму другові за підтримку й попрощайся на сьогодні з ним. Пам’ятай, у будь-яку хвилину ти можете звернутися до нього.
Ще раз поглянь на своє відображення у воді. Потягнись, напруж і розслаб все тіло, повільно розплющуй очі. Усміхнись.
2. - Хто був твоім вірним другом?
- Як ти почувався?
- Чим зміг допомогти тобі вірний друг?
3.Робота з термінами.
- Що таке дружба? Це взаємостосунки, основані на здатності партнерів поділяти радість і тугу, пристрасті й страждання, захоплення успіхами, жалі й болі від невдач, це психологічна і ділова взаємодопомога.
Товаришування – сталі міжособистісні стосунки членів одного колективу, інтерес до спільної справи; схожість життєвих поглядів.
4. «Так чи ні»
Які риси характеру сприяють активному спілкуванню?
Щирість (+) Щедрість (+) Старанність (+)
Нестриманість Жадібність Безвідповідальність
Уважність (+) Працелюбність (+) Стриманість (+)
Дратівливість Лінощі Скнарість
Чуйність (+) Обов’язковість (+)
5. Які правила дружби є важливими для тебе? (піднести руки).
- допомагати у справах;
- навчати,що вмієш сам;
- ділитися,чим можеш;
- застерігати від поганих вчинків;
- не сваритися через дрібниці;
- не хизуватися;
- щиро радіти успіхам друга;
- не боятися визнавати помилка;
- вибачатися;
- підтримувати при невдачах.
6. «Мікрофон»
- Скільки ти маєш друзів?
- Від кого залежить,будеш мати друзів чи ні?
7. Гра «Так чи ні» (оплески).
Риси, що характеризують справжнього друга:
- з ним цікаво;
- має іграшки, але нікому їх не дає;
- дружить тільки заради власної вигоди;
- завжди готовий вислухати і допомогти;
- підбиває на погані вчинки;
- міняє друзів, як рукавички;
- намовляє проти когось інших дітей;
- не розкриває таємниць;
- відмовляє від небезпечних ситуацій.
8. Аналіз притчі про дружбу
Старий вікінг Гімпр, сидячи на банкеті в колі своїх друзів,сказав так: «За все своє життя не було жодного вірного друга». Зі всіх сторін почали голосно говорити. Один сказав: «Адже це я запропонував тобі руку дружби, коли тебе вигнали з дому люті вороги!» Другий додав: «Коли вороги спалили твою хату, я допоміг збудувати тобі нову». Третій доповнив: «А хто в битві захистив тебе собою, як не я?» Гімпр дав таку відповідь: «Я пам’ятаю все, що ви зробили для мене й люблю вас, але ви – товариші в нещасті моєму. Дякую вам за це. А от у щасті в мене не було жодного друга, хоч і щасливим я бував не так часто. Це було, коли на полюванні я врятував короля, і він при всіх назвав мене найкращим другом. Усі мені говорили приємні слова, але слова друзів мовчали. Мовчали вони й тоді, коли я взяв шлюб із найкращою дівчиною місцевості».
Висновок: у щасті людина,мов на вершині гори,а серця людей повернуті донизу. Тому цінують ту дружбу, яка є міцною й у щасті, і в горі.
9. Казка про ромашку і дівчинку
Сонячним ранком маленька дівчинка вийшла погратися на зеленій галявині. Раптом вона почула: хтось плаче… Прислухалася. Плач долинав із-під каменя, який лежав у кінці галявини. Нахилилася дівчинка до каменя та й питає:
– Хто там, під каменем, плаче?
– Це я, ромашка, – почувся тихий, слабкий голос. – Звільни мене, дівчинко, гнітить мене камінь.
Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжну стеблинку ромашки.
– Спасибі тобі, дівчинко, – сказала ромашка, зітхнувши на повні груди. – Ти звільнила мене з-під кам’яного гніту.
– Як же ти потрапила сюди, під камінь?
– Підманув мене камінь, – розповіла ромашка. – Була я маленькою насінинкою. Восени шукала теплого куточка. Камінь дав мені притулок, обіцяв оберігати мене від холоду та спеки. А коли я захотіла побачити сонечко, він ледве не задавив мене. Я хочу бути твоєю, дівчинко.
– Гаразд, будь моєю, – погодилася дівчинка.
Подружились дівчинка й ромашка. Щоранку дівчинка приходила до ромашки, і вони разом зустрічали сонечко.
– Як добре мені бути твоєю, дівчинко, – часто говорила ромашка.
– А коли б ти виросла у лісі або при дорозі? Якби ти була нічиєю?
– Я померла б від горя, – тихо сказала ромашка, – але я знаю, що нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Ось той маковий дзвіночок товаришує із сонечком. А ось та маленька квіточка незабудка – подруга весняного вітру.
Ні, квітка не могла б жити нічиєю.
Висновок: треба навчитися дружити.
12. «Квітка дружби» (робота в групах).
На пелюстках квітки написати привила дружби:
- умій радіти успіхам друга;
- завжди говори правду;
- що пообіцяв, виконуй;
- не говори образливих слів;
- умій прощати;
- не кидай друга в біді.
- Що таке дружба? Це взаємостосунки, основані на здатності партнерів поділяти радість і тугу, пристрасті й страждання, захоплення успіхами, жалі й болі від невдач, це психологічна і ділова взаємодопомога.
Товаришування – сталі міжособистісні стосунки членів одного колективу, інтерес до спільної справи; схожість життєвих поглядів.
4. «Так чи ні»
Які риси характеру сприяють активному спілкуванню?
Щирість (+) Щедрість (+) Старанність (+)
Нестриманість Жадібність Безвідповідальність
Уважність (+) Працелюбність (+) Стриманість (+)
Дратівливість Лінощі Скнарість
Чуйність (+) Обов’язковість (+)
5. Які правила дружби є важливими для тебе? (піднести руки).
- допомагати у справах;
- навчати,що вмієш сам;
- ділитися,чим можеш;
- застерігати від поганих вчинків;
- не сваритися через дрібниці;
- не хизуватися;
- щиро радіти успіхам друга;
- не боятися визнавати помилка;
- вибачатися;
- підтримувати при невдачах.
6. «Мікрофон»
- Скільки ти маєш друзів?
- Від кого залежить,будеш мати друзів чи ні?
7. Гра «Так чи ні» (оплески).
Риси, що характеризують справжнього друга:
- з ним цікаво;
- має іграшки, але нікому їх не дає;
- дружить тільки заради власної вигоди;
- завжди готовий вислухати і допомогти;
- підбиває на погані вчинки;
- міняє друзів, як рукавички;
- намовляє проти когось інших дітей;
- не розкриває таємниць;
- відмовляє від небезпечних ситуацій.
8. Аналіз притчі про дружбу
Старий вікінг Гімпр, сидячи на банкеті в колі своїх друзів,сказав так: «За все своє життя не було жодного вірного друга». Зі всіх сторін почали голосно говорити. Один сказав: «Адже це я запропонував тобі руку дружби, коли тебе вигнали з дому люті вороги!» Другий додав: «Коли вороги спалили твою хату, я допоміг збудувати тобі нову». Третій доповнив: «А хто в битві захистив тебе собою, як не я?» Гімпр дав таку відповідь: «Я пам’ятаю все, що ви зробили для мене й люблю вас, але ви – товариші в нещасті моєму. Дякую вам за це. А от у щасті в мене не було жодного друга, хоч і щасливим я бував не так часто. Це було, коли на полюванні я врятував короля, і він при всіх назвав мене найкращим другом. Усі мені говорили приємні слова, але слова друзів мовчали. Мовчали вони й тоді, коли я взяв шлюб із найкращою дівчиною місцевості».
Висновок: у щасті людина,мов на вершині гори,а серця людей повернуті донизу. Тому цінують ту дружбу, яка є міцною й у щасті, і в горі.
9. Казка про ромашку і дівчинку
Сонячним ранком маленька дівчинка вийшла погратися на зеленій галявині. Раптом вона почула: хтось плаче… Прислухалася. Плач долинав із-під каменя, який лежав у кінці галявини. Нахилилася дівчинка до каменя та й питає:
– Хто там, під каменем, плаче?
– Це я, ромашка, – почувся тихий, слабкий голос. – Звільни мене, дівчинко, гнітить мене камінь.
Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжну стеблинку ромашки.
– Спасибі тобі, дівчинко, – сказала ромашка, зітхнувши на повні груди. – Ти звільнила мене з-під кам’яного гніту.
– Як же ти потрапила сюди, під камінь?
– Підманув мене камінь, – розповіла ромашка. – Була я маленькою насінинкою. Восени шукала теплого куточка. Камінь дав мені притулок, обіцяв оберігати мене від холоду та спеки. А коли я захотіла побачити сонечко, він ледве не задавив мене. Я хочу бути твоєю, дівчинко.
– Гаразд, будь моєю, – погодилася дівчинка.
Подружились дівчинка й ромашка. Щоранку дівчинка приходила до ромашки, і вони разом зустрічали сонечко.
– Як добре мені бути твоєю, дівчинко, – часто говорила ромашка.
– А коли б ти виросла у лісі або при дорозі? Якби ти була нічиєю?
– Я померла б від горя, – тихо сказала ромашка, – але я знаю, що нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Ось той маковий дзвіночок товаришує із сонечком. А ось та маленька квіточка незабудка – подруга весняного вітру.
Ні, квітка не могла б жити нічиєю.
Висновок: треба навчитися дружити.
12. «Квітка дружби» (робота в групах).
На пелюстках квітки написати привила дружби:
- умій радіти успіхам друга;
- завжди говори правду;
- що пообіцяв, виконуй;
- не говори образливих слів;
- умій прощати;
- не кидай друга в біді.
10.Підсумок уроку.
«Сьогодні я зрозумів, що…»
13. Завдання додому. скласти портрет справжнього друга.
«Сьогодні я зрозумів, що…»
13. Завдання додому. скласти портрет справжнього друга.
Джерело http://zapilskazoh.ucoz.ua/load/uchiteli/geografija/konspekt_uroku_z_osnov_zdorov_39_ja_spilkuvannja_z_odnolitkami_stosunki_mizh_khlopcjami_i_divchatami/5-1-0-134
Немає коментарів:
Дописати коментар