неділя, 24 січня 2021 р.

 

Індивідуальне навчання

4 клас

25.01.2021 р.

Розвиток мовлення

Вправи на розвиток практичного оволодіння навичками словозміни іменників, прикметників, дієслів

ІМЕННИК

 

Іменник! Він узяв собі на плечі

Велике діло – визначати речі, -

Імя, найменування і наймення:

Робота. Біль. І радість. І натхнення.

Гра «Назви предмет»

        Назви предметів – відомі слова,

        Кожен із вас всюди їх назива.

        І запитання до них хто? і що? знаєте,

        І не забуде ніхто.

 

       Дерево, яблука, ліс, річка, квіти.

       Яке запитання поставимо? (Що?)

       Вчитель, дитина, лисиця, шофер.

       Яке запитання поставим тепер? (Хто?)

       А як ми змінюємо слова?

Коли багато .. продовж рядок зі словами

Гра «Впізнай назву предмета за описом»

Струнка, біломора, ошатна …(берізка).

Сірий, косий, боягузливий …(зайчик).

Кругле, стигле, сочне …(яблуко).

Білий, пухнастий, іскристий …(сніг).

Могутні, розлогі, гіллясті …(дерева).

- На які питання відповідають ці назви предметів?

Давай назвемо ці слова у однинні, а тепер у множинні. Молодець

Завдання «Зміни слово»

Великі (хмара) холодом нагусли.

Червоне листя падає в гаю.

Летять у вирій дуже дикі (гуска),

А я слонам привіт передаю. (Ліна Костенко).

Гра «Впіймай слово»

- Впіймайте слово – назву предмета, плеснувши в долоні.

         Ведмідь, малював картину –

         осику, березу, ялину

         й між ними червону калину.

         А поруч поставив пасіку

         і вікна відкрив у поле,

         а сам у кущі сховався,

         щоб не кусали бджоли.

         Бо дуже хотілося меду

         рудому ведмедю.                  (М. Сингаївський)

ПРИКМЕТНИК

Ознаку чи прикмету в слові
прикметник вказує тобі:
весняні котики вербові,
фіалки ніжні, голубі.

Гра «Знайди зайве слово»

Дуб (який?) старий, високий, білокорий, гіллястий.

Вишні (які?) смачні, червоні, достиглі, міцні.

Книжка (яка?) цікава, нова, висока, улюблена.

Світло (яке?) яскраве, зелене, сонячне, світле.

Творчий диктант

- Записати назви ознак, дібрати до них назви предметів.

Житній, свіжий, смачний (що?)…. Рідна, мила, привітна (хто?) …. Блакитне, голубе, чисте (що?)…. Охайні, старанні, наполегливі (хто?)…..

 

Зв’язок прикметника з іменником. Творче списування

Серед (дитячий) іграшок часто трапляються (глиняний) іграшки. Це – (веселий) свистульки. На них можна виконати (простий) мелодію. Діти люблять (яскравий) іграшки.

- З яким словом (частиною мови) пов’язаний кожний прикметник?

ДІЄСЛОВО

А дієслово ні хвилини,
повір, без дії не живе:
працює, вчить, співає, лине,
читає, грається, пливе.

Гра «Доповніть речення»

         Пес Бровко пішов на став.

         Вудкою ляща … (впіймав).

         Вдома юшки він зварив,

         Всіх до столу …(запросив).

Спиши речення. Підкресли дієслово

Віють вітри, віють буйні, аж дерева гнуться.

Ой на горі жито, сидить зайчик. Він ніжками чеберяє

Гра «Плутанка»

У нас заисані переплутані прислів’я. з’єднати рисками правильне продовження прислів’я.

Праця годує,                                   такий і я.

Здобудеш освіту -                           а з лісу виводить.

Наука і ліс не веде,                         треба у воду лізти.

Щоб рибу їсти,                               а лінь марнує.

Яка сім’я -                             побачити більше світу.

Гра «Хто як кричить?»

Від звуконаслідувальних слів утворити дієслова:

         няв-няв – нявчить

         ку-ку-ріку – кукурікає

         ква-ква – квакає.

Джерело «Всеосвіта»

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Рекомендації батькам по корекції тривожності дітей   У роботі з дітьми з тривожністю необхідно •    Постійно  підбадьорювати ,заохочувати ...